Понеділок, 25.03.2019, 10:54
Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Мої файли

Консультація для батьків: « ВИХОВАТЕЛЬ – КАЗКА»
26.09.2017, 16:25

Ви, напевно, погодитесь з тим, що казки наділені великою привабливістю і цінністю для дітей. Казки мають глибокий психологічний зміст і заключають в особі боротьбу, конфлікт, сум та радість, з якими завжди зустрічаються люди. Казки повідомляють дитині, що в житті часто доведеться зустрічатись з неприємностями та труднощами, що це частина нашого існування. Кожному даються випробування по його можливостями тільки сильним даються самі тяжкі випробування. І якщо людина не злякається, а стійко зустріне усі труднощі – то подолає все і вийде з ситуації ще більш сильним та стане переможцем. Віра дитини в чудеса та в добрих чарівників допомагає йому переживати життєві труднощі, особливо якщо зрозуміти негативну подію ще не може. Це Може бути розлучення батьків, смерть близької людини, втрата улюбленої іграшки…

       Більшість з вас помічали, що часто дитина просить перечитати їй одну і ту ж казку багато разів, хоча знає її напам’ять. Для чого це дитині? Напевне, її так захоплюють казкові події, що вона хоче знову і знову переживати свої емоції? Таким чином вона відповідає на ті питання, які їй ставить реальність?

        Факт, що у визначених місцях у дитини розовіють щоки, якось по-особливому починають блистіти очі, частішає та завмирає дихання. Деякі казкові події для дитини можуть бути особливо важливим та хвилюючими і дійсно нести відповіді на питання, які виникають у дитячій голові. Через казку дитина знайомиться з різними моделями поведінки і потім через малювання, гру з ляльками все це повторює та закріплює для себе. Проживаючи події казки. Дитина набуває значний для себе життєвий досвід. 

       Як ми дорослі, можемо допомогти дитині пізнати мудрість життя і знаходити вихід з тяжкої для неї ситуації? Можна самим вигадувати казки і розповідати їх дітям, використовуючи за основу сюжету проблемну для дитини ситуацію. Головне, щоб у казці було щасливе закінчення, а мораль, яку вона несе, була зрозумілою і корисною для дитини. Діти – це самі вдячні слухачі, завжди готові нас пробачити за наші помилки та неточності, тому не бійтесь їх робити.

         Ось приблизна модель, допоможе вам вигадати казку або казкову історію для вашої дитини:

  1. Проникніться проблемою, яка турбує вашу дитину. Розслабтесь для початку і попробуйте пережити емоції, які може відчувати ваша дитина в даній ситуації. Згадайте себе в її віці, свої переживання, фантазії, бажання.
  2. Намітьте основну ідею вашої казки. Які рішення ви хочете донести дитині на прикладі казки:
  • можна зневажати проблему дитини та довести її до абсурду, і тоді всім стане зрозуміла помилка поведінки. Якщо дитина обманює, задирається, пристає до всіх із безліччю питань;
  • показати ситуацію з іншого боку, запропонувати альтернативні моделі спілкування;
  • засвоєння різних істин, таких як «час лікує» і т.д.;
  • віднайти позитивний зміст у тому що трапляється;
  1. Почніть казку з представлення героя чи героїні зі схожими страхами, опасіннями, конфліктами. Це дозволить вашій дитині ідентифікувати себе з головним героєм казки. Можна вигадувати  казку з головними героями як в образі людей (хлопчиків, дівчаток), так і звірів (зайчиків, ведмедиків, рибок і т.д.). Обов’язково говоріть про сильні якості героїв, якими вони схожі на вашу дитину. Це буде важливим ресурсом для дитини в реальній важкій ситуації.
  2. Потім описуємо життя героя в казковій країні так, щоб дитина знайшла схожість зі своїм життям. Опишіть конфлікт і припишіть герою всі переживання , які може відчувати ваша дитина. Потім переходьте до позитивного вирішення ситуації. Якщо ваша дитина коментує або задає питання тоді, коли ви розповідаєте – приділяйте цьому увагу. Коментарі чи питання можуть допомогти вам краще зрозуміти свою дитину, її переживання і думки. У ході розповіді казки звертайтесь до дитини з питаннями: «Що ти думаєш з цього приводу?», «А як би ти зробив?», «Вгадай, що буде далі» та інші.
  3. В кінці казки герой розуміє свою неправоту та стає на шлях змін на краще.

 

ПРИКЛАД  Жила – була дівчинка Наталка. Їй було 4,5 рочки. Жила вона у великому білому будинку на 3 поверсі з мамою і татом. Жили вони дружно. Разом ходили у цирк і до лялькового театру, часто запрошували подруг Наталки у гості. І от в один прекрасний літній день мама повідомила, що їх сімї буде поповнення. Дійсно, Наталка помічала, що мамин живіт ставав що день більшим. Наталці все було цікаво : хлопчик чи дівчинка народиться, на кого буде схожим малюк. Наталка часто мріяла, як вона разом з молодшим братиком буде ходити до дитячого садочка, як буде його одягати, купати та годувати з ложечки кашею.

       Аж ось довгоочікуваний день і в їхньому домі з’явився ще один мешканець  - маленький братик Миколка. І далі можна говорити про ті події, які відбуваються у домі від народження другої дитини: Менше часу і турботи залишається на первістка, мама більше втомлюється… Говоріть про почуття, які відчуває старша дитина – це і образа, і злість, і страх. Потім головний герой може зустріти чарівника, казкову хресну матір або мудреця, які допоможуть дитині зрозуміти і переосмислити ті події, які допоможуть йому перестроїтись в реальному житті. Дозволяйте дитині самій робити висновки і придумувати вирішення ситуації

       Ваша дитина буде вчитися шукати шляхи вирішення своїх внутрішніх і зовнішніх конфліктів. І ми, дорослі, реально можемо і повинні допомагати їй у цьому.  

Категорія: Мої файли | Додав: slavutadnz4
Переглядів: 108 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar